

Een familiegevoel dat je digitaal voelt
Een belangrijk uitgangspunt: Ahlmann is meer dan machines. Het is een familiebedrijf van én voor mensen die gek zijn op techniek. Dat persoonlijke karakter brengen we tot leven in beeld en tekst. Denk aan foto’s van medewerkers, video’s van de werkplaats en een overtuigende ‘Over ons’-pagina die zowel nieuwe klanten als potentiële medewerkers aanspreekt. Zo wordt de website ook een krachtig employer branding-platform.
Opdrachtgever
Ahlmann Nederland, Ammerzoden
Website
Sector
Focusmarkt
Nederland
Nieuwe en gebruikte machines, perfect gepresenteerd
Centraal op de website staan uitgebreide machinepagina’s waar bezoekers alles vinden over nieuwe modellen: van technische specificaties en toepassingen tot video’s, brochures en klantverhalen. Elke machine krijgt een eigen podium, ingericht op beleving én conversie.
Voor gebruikte machines is er een automatische koppeling met Mascus, waarmee het actuele occasionaanbod naadloos wordt gesynchroniseerd met WordPress. Zo is het aanbod altijd up-to-date en presenteren we occasions net zo aantrekkelijk als nieuwe modellen – inclusief filters, doorkliks en contactopties.

Aan de slag met jouw merk?
Ik ben Bram, digitaal strateeg en adviseer je graag.

De juiste klik met de juiste adviseur
Bij Ahlmann draait het om meer dan alleen machines – het draait om mensen. Als familiebedrijf dat al decennia wordt gedragen door persoonlijke betrokkenheid, wil Ahlmann datzelfde gevoel ook online overbrengen. Daarom is de nieuwe website ingericht om bezoekers niet alleen te informeren, maar ook te verbinden.
Door slimme formulieren en strategisch geplaatste CTA’s wordt het eenvoudig om contact op te nemen, een brochure aan te vragen of een demo te plannen. De verkoopadviseurs, verspreid over heel Europa, zijn overzichtelijk gebundeld in een intuïtieve sidebar. Zo vindt elke bezoeker in één klik de juiste contactpersoon op basis van regio of land. Dat maakt het persoonlijk, direct en vertrouwd. Precies zoals je dat van Ahlmann mag verwachten.


Service met een hoofdletter S
Goede service is bij Ahlmann vanzelfsprekend. Daarom hebben we op de nieuwe website één centrale pagina ingericht waar klanten eenvoudig terechtkunnen voor alles rondom service en ondersteuning.
Van werkplaatsinformatie tot onderdelen, banden en aanbouwdelen: alles is overzichtelijk samengebracht. Bezoekers vinden snel de juiste contactpersoon, kunnen vragen stellen of handleidingen raadplegen. Zo blijft de website ook na aankoop van waarde, zoals je mag verwachten van een betrokken familiebedrijf.
Meertalig en internationaal voorbereid
Om ook klanten buiten Nederland optimaal te bedienen, is de website beschikbaar in vier talen: Nederlands, Engels, Duits en Frans. De structuur is zo opgezet dat content eenvoudig te vertalen en aan te passen is per markt. Waar nodig wordt dit ondersteund met automatische vertaling, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.
Benieuwd hoe dat werkt? Lees meer over automatisch vertalen met een WordPress-website. Zo ondersteunt de website Ahlmann in haar internationale groeiambities, met behoud van gebruiksgemak én merkbeleving.
Benieuwd naar de voordelen van een meertalige website?

Ook klaar voor een website die wérkt?
Met onze strategische aanpak bouwen wij platforms die inspireren én converteren. Van merkbeleving tot machineconfiguratie.