

Beeld: ©Patrick van Katwijk
Over SFGN
De stichting is ontstaan uit de samenwerking tussen SchuldenlabNL en de Nationale Coalitie Financiële Gezondheid (NCFG). Door deze krachten te bundelen, is er één sterke organisatie ontstaan met een duidelijke missie: Nederland financieel gezonder maken.
Opdrachtgever
Stichting Financieel Gezond Nederland
Website
Focusmarkt
Sociale impact & armoedebestrijding
Services

Een vliegende start
Op woensdag 12 november werd SFGN feestelijk gelanceerd op Paleis Noordeinde. Onder toeziend oog van erevoorzitter Koningin Máxima en staatssecretaris Jurgen Nobel presenteerde de stichting haar missie: een financieel gezond Nederland, waarin iedereen grip heeft op zijn geldzaken. De website moest op tijd live voor dit belangrijke moment. De tijdsdruk was hoog, maar samen realiseerden we in korte tijd een solide maatwerk WordPress-website met een krachtige redactionele basis die klaar is voor groei.


Informatie, inspiratie en samenwerking op één centrale plek
De website laat zien wat werkt én wie daaraan bijdragen. Best practices krijgen volop aandacht, met heldere uitleg, inzicht in de impact en praktische handvatten om ermee aan de slag te gaan. Zo wordt duidelijk welke oplossingen succesvol zijn en hoe partners deze kunnen overnemen of verder brengen.
Ook de partners, de drijvende krachten achter de stichting, krijgen een zichtbare plek. Hun betrokkenheid wordt tastbaar gemaakt, wat anderen weer inspireert om aan te haken. Actuele nieuwsberichten zorgen daarnaast voor verdieping en houden de site levendig. Dankzij een duidelijke structuur en een redactionele insteek die gericht is op inhoud, impact en samenwerking, vinden bezoekers snel wat voor hen relevant is. Zo blijft de beweging zichtbaar in het maatschappelijk debat én groeit het platform mee met de ambities van SFGN.
Een platform dat impact maakt?
Ik ben Julia, digitaal strateeg, en denk graag met je mee.