Slimme SaaS marketingwebsite

Oké, dus je maakt Software as a Service. Maar hoe zit het met de leads? Komen deze binnen via je marketingwebsite? Is die flexibel genoeg, of loop je tegen grenzen aan? Zelfs als je SaaS-oplossing top is, verkoopt ‘ie zichzelf meestal niet.

Wij hebben al heel wat SaaS-bedrijven geholpen met het lanceren van hun marketingwebsite, en we delen graag onze kennis. Scroll snel verder 👇

Tips voor SaaS-bedrijven
van de toekomst

Ga meteen aan de slag én leg een fundering voor je langetermijnstrategie!

Spreek je doelgroep aan

Is jouw SaaS oplossing geschikt voor verschillende doelgroepen? Dan ligt daar een mooie kans. Ontdek de pijnpunten en hoe jouw software dit oplost. Verwerk deze informatie op aparte pagina's per doelgroep en verleid ze naar de juiste call-to-action.

Genereer leads

In de oriëntatiefase naar een nieuw softwareplatform komt jouw doelgroep in aanraking met jouw product. Maar je wil ook dat ze converteren! Bied je bezoekers voldoende mogelijkheden. Denk aan demo aanvragen, whitepaper downloaden of een terugbelverzoek. 

State of the art

Jouw software is state of the art toch? Maar is jouw website dat ook? Zorg voor een snelle pagespeed, fijn design, goede copy en eigen fotografie. En geef je team het podium dat ze verdienen, wel zo persoonlijk!

Direct aan de slag met
jouw SaaS website?

Laat je inspireren door andere SaaS-bedrijven

7 tips waar je direct mee aan de slag kan 👇

  • Herken de pijnpunten van je doelgroepen en licht deze uit op je website.
  • Toon relevante klantervaringen op je website.
  • Biedt op verschillende plekken de mogelijkheid om contact op te nemen. 
  • Toon kennisartikelen en klantcases op je website. 
  • Start met employer branding en laat collega’s jouw verhaal vertellen.
  • Ga voor eigen fotografie en vermijd stockfoto’s.
  • Laat je software shinen met screenshots 2.0

Benieuwd naar alle tips en insprerende praktijkvoorbeelden?