De website die verleidt tot winkelbezoek

Hoe verleid je websitebezoekers tot een winkelbezoek? Studio Brabo weet hoe en maakte de nieuwe website op maat voor A House of Happiness: het merk voor gordijnen op maat. Als onderdeel van Royal Vriesco wil het Nederlandse bedrijf de beste textieldecoratie-specialist van Europa worden. Studio Brabo gaf het online startschot voor die ambitie.

A House of Happiness

A House of Happiness exporteert haar gordijnen nu al naar meer dan 40 landen, uit eigen ontwerpstudio en eigen voorraad. De vorige website was verouderd en paste niet meer bij de visie van het bedrijf, met als gevolg de keuze om de website en de webshop te splitsen. De nieuwe website kreeg als opdracht om de dealers en bezoekers van A House of Happiness te inspireren en consumenten te verleiden tot een winkelbezoek. De hoofdrol? Die gaat natuurlijk naar de gordijnen in verrassende dessins en trendy
kleuren!

Online oriënteren

De zoektocht naar nieuwe gordijnen begint vaak met inspiratie opdoen. De website laat daarom de volle kracht van het kleurrijke merk zien in één inspirerend totaaloverzicht met slimme filtering, om het de oriënterende bezoeker makkelijk te maken. Klanten klikken door onder meer projecten, een portfolio, ‘binnenkijken bij’, blogs, een lookbook en verschillende thema’s. Stuk voor stuk rijke contentpagina’s met grote fotografie, tekst en video. De drie topcollecties Homers, Artende en byTzum kregen een podiumplek.

Offline beslissen

Na online inspiratie is het doel: offline conversie. Studio Brabo pakt ook hiervoor uit met een slimme overzichtspagina van alle ca. 2.000 Europese dealers in een lijst- en kaartweergave. Klanten krijgen zo de dichtstbijzijnde dealers te zien voor hun locatie en zien op elke dealerpagina de openingstijden, adres- en contactgegevens, het type assortiment en de labeling (bijvoorbeeld ‘flagshipstore’), in de juiste taal. Zo maken we het plannen van een winkelbezoek makkelijk én geven we dealers het podium dat ze verdienen, in een structuur die bovendien bijdraagt aan betere vindbaarheid.

Duurzaamheid als groene draad

Iedereen mag weten dat A House of Happiness in duurzaamheid voorop loopt in de branche. Dus niet alleen met één pagina, maar met duurzaamheid als groene draad door de hele website. Van Home tot Over ons, van tekst tot fotografie en van MVO-verslag tot Happy Green Book.

Gordijnen zonder geheimen

Dealers verlangen snel inzicht in de producten, klanten willen zich makkelijk kunnen oriënteren. De nieuwe website maakt het mogelijk. Het assortiment bevat woonaccessoires, kussens en gordijnen uit ongeveer 300 stoffen, met tot 50 kleurvarianten per stof. Studio Brabo maakt de zoektocht makkelijk met categorieën en filtering op onder meer stof, eigenschappen en kleur. Ook de vervolgactie is makkelijk: op elke productpagina kunnen klanten een staal of advies op maat aanvragen.

Ook toe aan Studio Brabo?

Wil jij ook een website die van websitebezoekers winkelbezoekers maakt? Maak vrijblijvend kennis met Studio Brabo.

Meer cases